среда, 2. април 2014.

SEO optimizacija za početnike


SEO optimizacija za početnike

Šta je SEO optimizacija ?

SEO optimizacija se deli na dva dela:

  • SEO optimizacija na samom sajtu
  • SEO optimizacija van sajta
Sama optimizacija na stranicama sajta predstavlja proces unapredjenja strukture sajta, njegovog koda i sadržaja. Sve radnje koje se odnose na rad na samom sajtu i utiču se na unapredjenje rangiranja sajta. Za korekciju samog koda sajta poželjno je znanje HTML/CSS markup jezika ali nije obavezno dovoljno je poznavati osnovne tagove za naslove (h1-h6) i paragrafe (p).

Optimizacija van stranica sajta predstavlja prijavljivanje sajta na društvene mreže, lokalne listinge, direktorijume. Postavljanje linkova na relevantnim blogovima.. itd

U ovom postu mi ćemo pokušati da Vam objasnimo osnove seo optimizacije na samom sajtu.

Optimizacija na sajtu

Uticaj Domena na SEO

Izbor domena koji u sebi sadrži ključne reči je dobar za početnike i male firme koji žele da ostvare dobar rang uz manje rada i da samim izborom imena sajta (domena) utiču na rang. Naravno za profesionalce domen nije način optimizovanja sajta i domen prati ime firme koju zastupaju. Sve firme ili pojedinci koji su na prvoj strani google-a za ključnu reč "SEO optimizacija" a da u svom domenu nemaju sadržane ključne reči su profesionalci u svom poslu i treba ih razlikovati od onih koji se služe jeftinim trikovima. Da naglasimo još jednom izbor domena je bitan samo za male firme i početnike dok za ozbiljnije optimizovanje sajta nije bitan.

Izbor naslova i uticaj na SEO

Naslov sajta je tekst koji se pojavljuje na kartici pretraživača kada učitate odredjeni sajt ili stranicu i treba da sadrži ključnu reč za koju želite da stranica bude dobro rangirana. Dužina naslova treba da bude izmedju 70-130 karaktera.

Pored naslova sajta koji se ne vidi na samom sajtu već stoji samo u kartici pretraživača postoje i naslovi na samom sajtu koji se markiraju oznakama h1-h6. Sajt treba da ima jedan h1 naslov dok broj podnaslova treba da bude ravnomerno rasporedjen. Naslovi i podnaslovi treba da sadrže ključne reči ali ne treba preterivati i sve treba da bude prirodno.

Sardžaj sajta je "Kralj" SEO optimizacije

Na zapadu postoji izreka koja se odnosi na SEO optimizaciju sajtova i glasi "sadržaj sajta je kralj" i to je u velikoj meri i tako. Sam tekst na sajtu treba da sadrži ključne reči za koje sajt odnosno stranica želite da bude dobro rangirana. Sami pretraživači uporedjuju sadržaj sajta i ključnu reč koja je ukucana u pretraživaču i daju što relevantniji rezultat. Treba voditi računa da preterano pominjanje ključnih reči na sajtu može imati kontra efekat. Tekst treba da bude prirodan i da daje čitaocu pravu informaciju o sajtu koji je posetio.

Zaključak

Ako budete ispoštovali samo smernice koje smo Vam dali u predhodnom tekstu možete očekivati da Vaš sajt bude bolje rangiran i optimizovan za pretraživače. Proces SEO optimizacije nikad nije završen i uvek treba raditi na poboljšanjima. Nadamo se da će ovaj tekst pomoći pre svega početncima i malim firmama koje nisu u mogućnosti da priušte profesionalne usluge SEO agencija.

2 коментара: